کارگاه ارائه موثر، تدوین pitch deck و پیش بینی مالی از مجموعه کارگاه های رویداد ایده پردازی علوم پایه و فنی مهندسی به صورت هیبریدی توسط دکتر محمد دهدشتی در سالن اجتماعات مرکز نوآوری و رشد دانشگاه محقق با حضور معاون مرکز رشد جناب آقای دکتر غفارزاده و جناب آقای مهندس رامین عبدی مدیر عامل شتابدهنده جاویدان و کارگزار رویداد ایدهپردازی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار گردید.
چگونه یک ارائه مطلب موثر داشته باشیم؟
مطالعه و دانستن اصول یک ارائه مطلب خوب به شما کمک می کند تا با بکارگیری آنها بتوانید به مرور هنر ارائه مطلب را در خودتان تقویت کنید. تعریف شما از یک ارائه مطلب خوب هر چیزی که باشد، تاثیرگذاری بخش مهمی از آن خواهد بود زیرا هدف نهایی هر ارائه مطلب تحت تاثیر قراردادن حضار و مخاطبان است. اینجاست که یک ارائه مطلب موثر و در مواقعی موثرتر اهمیت پیدا می کند. در صورتی که تاکنون بازخورد مناسبی از ارائه مطلب خود نگرفته اید بنابراین علیرغم تمامی وقتی که گذاشته اید ارائه مطلب موثری نداشته اید و باید به دنبال علت آن باشید. شاید مرور و بکارگیری نکات زیر مشکل شما را به سادگی حل کند.
شور و اشتیاق خودتان را نشان دهید و با حضار ارتباط برقرار کنید
زمانی که عصبی و مضطرب هستید، حفظ آرامش و بکارگیری تمام تواناییتان در هنگام ارائه بسیار سخت است. یک راه حل خوب برای از بین بردن این موضوع نشان دادن شور و اشتیاق خودتان و در ادامه آن ارتباط برقرار کردن با حضار و مخاطبان است. یک مثال خوب برای این موضوع مسابقه خنداننده برتر است. حتما به این موضوع دقت کرده بودید که بسیاری از کمدین ها در شروع عصبی و مضطرب بودند و در پایان از انرژی مثبت حضار بسیار تعریف می کردند. اضطراب آنها در حین ارائه از آنجا کمتر میشد که موفق به ایجاد ارتباط موثر با حضار می شدند و این باعث انتقال یک انرژی مثبت دو طرفه می گردید. مشتاق و پر انرژی باشید، در این حالت پاسخ مناسبی از حضار و مخاطبان دریافت خواهید کرد.