نوشته‌های تازه

کارگزاری فن بازار اردبیل

شتاب دهنده جاویدان > کارگزاری فن بازار اردبیل
شبکه ملی فن بازار

 دانش،فناوری‌ونوآوری،بزرگترین ثروت کشورها در دنیای امروزمحسوب می‌شوند. بسیاری از کشورهای دنیا بدون داشتن منابع مواد اولیه و انرژی،با تکیه بر دانش فنی به کشورهایی ثروتمند و صنعتی تبدیل شده‌اند.

 یکی از ابزارهایی که برای تسهیل فعالیت‌های توسعه فناوری،شفاف‌سازی و تقویت بازار فناوری در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد، فن بازارها می‌باشند که در تلاشند به ایجاد و یا فعال‌تر شدن بخش‌های مختلف درگیر با تجاری‌سازی، مبادله و توسعه فناوری کمک کنند.

 با گسترش روزافزون اهمیت فن‌بازارها در دنیا به عنوان یک ابزار قدرتمند و باتوجه به عدم وجود تجربه مشابه در داخل کشور، ایده ایجاد فن بازار در کشور در سال 1381 شکل گرفت. بدین ترتیب شبکه فن‌بازار ملی ایران به عنوان تنها مرجع اطلاعات فناوری کشور، تحت نظارت پارک فناوری پردیس تأسیس گردید.

فن بازار چیست؟

فن‌بازار به معنای بازار فناوری، محلی برای مبادلات است. همانطورکه بازار مسکن محل مبادله مسکن است و بنگاه‌های معملات مسکن واسطه‌های اطلاعاتی و حقوقی معامله مسکن هستند،در بازار فناوری نیز فن‌بازارها نقش واسطه‌ای برای رساندن اطلاعات فناوری به عرضه‌کنندگان،متقاضیان،کارآفرینان و سرمایه‌گذاران را دارند.

 شناسایی و ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری، جلب سرمایه‌گذاران، تسهیل روند تجاری سازی دانش و سایر فعالیت‌های حرفه‌ای که منجر به «توسعه بازار فناوری» می‌شود از جمله نقش‌های اساسی فن‌بازارها است.

کارگزاری فن بازار منطقه ای اردبیل

شتابدهنده جاویدان پس از انجام ارزیابی از ابتدای تیرماه 1402 به عنوان کارگزار فن بازار ملی ایران در استان اردبیل انتخاب گردید.لازم به ذکر است تولیت فن بازار منطقه ای  استان اردبیل بر عهده پارک علم و فناوری استان اردبیل می باشد.

دریافت کارگزاری تجارت فناوری از شبکه فن بازار ملی ایران

اهداف فن بازار

  •  بازاریابی محصولات شرکت‌های دانش بنیان
  •  شناسایی وتأمین فناوری‌های موردنیاز صنایع و شرکت‌ها
  •  ارزشگذاری فناوری
  • جلب سرمایه‌گذاری برای طرح‌های فناوری
  •  برگزاری نشست‌های تخصصی و فستیوال‌های اختراعات

عرضه فناوری

عرضه فناوری به معنای عرضه و ارائه تکنولوژی‌ها، نرم‌افزارها، دستگاه‌ها و سرویس‌های جدید به بازار است. این فرآیند شامل توسعه، تولید، توزیع و فروش فناوری‌های نوین است که بهبود عملکرد و کارایی در صنایع مختلف ایجاد می‌کنند. عرضه فناوری می‌تواند از طریق شرکت‌های فناوری، استارتاپ‌ها، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها صورت گیرد.

تقاضای فناوری

تقاضای فناوری به معنای نیاز و درخواست برای استفاده از تکنولوژی‌ها، نرم‌افزارها، دستگاه‌ها و سرویس‌های جدید است. این نیاز ممکن است از سوی افراد، شرکت‌ها، صنایع و سازمان‌ها بطور کلی ارائه شود. تقاضای فناوری معمولاً به دنبال حل مشکلات، بهبود عملکرد، افزایش بهره‌وری یا ایجاد فرصت‌های جدید است.
تقاضای فناوری اغلب منجر به ایجاد فرصت‌های تجاری برای شرکت‌ها و توسعه صنایع مختلف می‌شود. برای رفع این تقاضا، شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان فناوری باید به تحلیل نیازها، طراحی و تولید محصولات و خدمات مناسب پاسخ دهند. در نتیجه، تقاضای فناوری می‌تواند به عنوان یک رانشگر برای نوآوری و پیشرفت در جوامع و صنایع مختلف عمل کند.

خدمات ما

فرآیند کار

تماس و دریافت مشاوره

دریافت اطلاعات

ارائه خدمات

دسته فناوری

  • محصولات مبتنی بر فناوری های شیمیایی
  • مواد پیشرفته (پلیمرها و کامپوزیت‌ها)
  • بسته‌های دانش فنی واحدهای پالایشی و پتروشیمی
  • فناوری نانو
  • مواد پیشرفته (سرامیک‌ها و فلزات)
  • تجهیزات ساخت و تولید مواد و قطعات فلزی، سرامیکی، پلیمری و کامپوزیتی
  • تجهیزات اختصاصی تولید نانومواد
  • ماشین های دوار و تجهیزات وابسته
  • ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته صنعت نفت و گاز
  • تجهیزات پیشرفته حوزه انرژی های تجدیدپذیر
  • تجهیزات پیشرفته هسته ای
  • هواگردها، تجهیزات و سازه های هوافضا
  • سامانه ها، تجهیزات و عملگرهای پیشرفته هیدرولیکی و پنوماتیکی
  • شبیه سازهای پیشرفته
  • تجهیزات پیشرفته سایر حوزه ها
  • خدمات آزمایشگاهی و طراحی مهندسی
  • تجهیزات آزمایشگاهی و تجهیزات تست و آزمون(کنترل کیفی)
  • برنامه های کاربردی
  • پلتفرم
  • زیرساخت
  • امنیت فضای تبادل اطلاعات
  • صنعت انیمیشن و بازی های ویدئویی
  • علوم و ارتباطات رسانه
  • علوم تربیتی و روانشناسی
  • علوم آموزشی
  • مدیریت و سیاستگذاری
  • اقتصاد مالی
  • حقوق

مقالات

ارتباط با ما

ارسال پیام