هر کسب و کار در هر مرحله از دوره حیات خود، از استارتاپ گرفته تا عرضه عمومی سهام در بورس و یا خریده شدن توسط شرکت های دیگر، برای بقا،به پول و سرمایه نیاز دارد.بسیاری از کارآفرینان به راستی نمی دانند که راه اندازی و به موفقیت رساندن یک کسب و کار بر اساس یک ایده جدید، تا چه اندازه ممکن است دشوار و زمانبر باشد، و به چه منابعی نیاز خواهد داشت.برای یک فرد خوش فکر و خلاق که توانسته است ایده خود را شکل ببخشد و دوستان و همکارانش را برای اجرا گرد هم آورده و استارت آپ راه اندازی کند،در کنار سرمایه،راهنمایی و آموزش و مشاوره کسب و کار هم نیاز است.
در پاسخ به چنین نیازی، با توجه به نرخ بالای رشد کسب و کارهای نوپا، در کشورهای پیشرفته ویا درحال پیشرفت و آینده نگر، راه حل های مختلفی ارائه شده اند. از جمله مهمترین آن ها شتاب دهنده ها هستند.
در سال های اخیر با توجه به رسیدن قله جمعیتی دهه شصتی ها به سن تشکیل زندگی و نیاز آنان به اشتغال، یکی از دغدغه های جامعه ما، بیشتر از هر زمانی، ایجاد شغل برای این نیروی جوان و تحصیل کرده است. از طرفی برنامه های دولت برای اشتغالزایی و ارائه وام به مشاغل کوچک و کسب و کارهای خانگی، و از طرف دیگر حرکت هایی در بخش خصوصی برای جذب و پرورش ایده های جدید و تبدیل آن به کسب و کار جدید، انجام شده است.
2. متعهد به حضور و رعایت قوانین
3. در صورتی که تیم در مرحله ایده باشد می بایست با شرکت در برنامه پیش شتاب دهی (مدرسه کسب و کار)و غربالگری های لازم، امکان حضور در شتاب دهنده را داشته باشد
مدل جذب تیم در شتابدهنده ها و مراکز رشد بگونه ای است که ایده های موردنیاز برای راه اندازی کسب وکارها را از بیرون از سازمان دریافت می شود. استارتاپ استودیو بر خلاف شتاب دهنده عمل می کند یعنی با تامین نیروی انسانی ومالی،بر اساس نیاز بازار و چالش های فناورانه،به طور پیاپی استارتاپ خلق می کند. به استارتاپ استودیوها، استارتاپ فکتوری یا کارخانه استارتاپ هم اطلاق می شود. این شباهت صنعتی تا حدی اهداف استارتاپ استودیو را نشان میدهد.
2. متعهد به حضور و رعایت قوانین
هوگرپلاس مدرسه فصلی کسب و کارهای فناورانه با هدف شناسایی،جذب ،توانمندسازی، تسهیلگری و توسعه مسیر شغلی در حوزه فاواست. این مدرسه با هدف آموزش،توانمندسازی و حمایت از دانشجویان،فارغ التحصیلان،تیم های نوپا،هسته های مراکز رشد و علاقه مندان به ایجاد و توسعه کسب و کار های فناورانه مخصوصا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برنامه ریزی شده است. این برنامه توسط شتاب دهنده جاویدان با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران،اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل و تاییدیه مرکز شتاب دهی نوآوری پارک پردیس اجرا می شود. مدرسه کسب و کارهای فناورانه هوگر پلاس در تلاش است تیم های فعال در رویداد را به مراکز مورد تایید را برای اعطای گرنت و حمایت های بیشتر در هر استان و یا استان های هم جوار معرفی کند. برای مشاهده این لیست می توانید به همراهان ما در بخش سرمایه گذاران و شتاب دهنده ها مراجعه کنید.
هدف از اجرای طرح توانمندسازی صدف، ایجاد انگیزه و توانمندسازی دانشجویان و فارغالتحصیلان دانشگاهها بهمنظور کمک به نقشآفرینی آنها در اکوسیستم فناوری و نوآوری و طراحی مسیر آینده حرفهای و شغلی بر اساس استعدادها و ویژگیهای هر فرد در جهت تسهیل ورود ایشان به بازار کار (زیستبوم کسبوکار) است. درواقع این طرح در نظر دارد به افراد کمک کند تا ابتدا به خودشناسی برسند و در ادامه با حضور در کارگاههای مختلف، مسیر درست شغلی را انتخاب و درنهایت بتوانند نقشآفرینی مؤثری در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور داشته باشند. چارچوب کلی برنامه آموزشی سومین دوره طرح صدف بر اساس ۴ کمپ طراحی و اجرا میشود.
معرفی کمپهای طرح
از دیگر برنامههای این طرح میتوان به پانل انتقال تجربیات کارآفرینان و کارکنان دانشی موفق، مشاورههای شغلی، تحلیل اختصاصی نتایج آزمونهای شخصیت شناسی و… اشاره کرد.
فنبازار بهمعنای بازار فناوری، یعنی محلی برای مبادلات فناوری است. در بازار فناوری، فنبازارها نقش واسطهای برای رساندن اطلاعات فناوری به «عرضهكنندگان»، «متقاضیان»، «كارآفرینان» و «سرمایهگذاران» را دارند. درضمن به ارائه مشاوره در خصوص مراحل انتقال فناوری میپردازند.ظرایف موجود در انتقال فناوری، لزوم ایجاد مكانیسم اطلاعرسانی صحیح، همچنین مشاوره ساختارمند و ایجاد بستری برای استانداردسازی مبادلات را بوجود آورد که این نقش توسط فنبازارها ایفا میشود. فنبازار در اصل یک بنگاه تخصصی معاملات فناوری است. در این بازار، فروشندگان فناوری فرصت مییابند تا ایدهها و فناوریهای خود را به معرض نمایش گذاشته و برای آنها اقدام به بازاریابی نمایند. فن بازار اردبیل به واسطهی شتاب دهنده جاویدان درنظردارد، با سطوح مختلف اعم از دانشگاهها، پژوهشگاهها و واحدهای تحقیق و توسعهی صنایع و متقاضیان فناوری صنایع بزرگ، بنگاههای اقتصادی و سرمایهگذاران اعلام همکاری نماید.
مبادلات فناورانه
به علت نوپا بودن اکوسیستم استارتاپی ، یکی از بهترین شیوه ها برای شناسایی و جذب افراد و همچنین آشنایی و آموزش، برگزاری دوره های آموزشی،بوت کمپ ها و رویدادهای استارتاپی است. ما رویدادهای مختلفی را برگزار میکنیم اگر به دنبال شرکت در رویدادها هستید میتوانید از جدیدترین رویدادها باخبر شوید. همچنین علاقهمند به همکاری در برگزاری رویدادهای مختلف هستیم. اگر به دنبال برگزاری رویداد جدیدی هستید حتما با ما تماس بگیرید.
معرفی رویدادها
اهداف مرکز:مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جاویدان به عنوان یکی از مراکز فعال مشاوره اردبیل اهداف کلانی را دنبال می کند: تقویت اکوسیستمهای منطقهای و توسعه فعالیتهای کارآفرینانه، جمعی و مشارکتی با توجه به مزیتها و ظرفیتهای اقتصادی کشور ایجاد ارتباط معنادار و پایدار بین فعالیتهای کارآفرینانه، فضای کسبوکار و تولید ارائه مشاورههای تخصصی مبتنی بر دانش کاربردی و نوآوری به صاحبان ایده، صاحبان کسبوکار، کارآفرینان، تعاونگران و متقاضیان ایجاد بنگاههای اقتصادی ایجاد بستر لازم برای هدایت کسبوکارهای نوپا (استارتآپها) در راهاندازی کسبوکارهای نوآورانه افزایش ضریب موفقیت کسبوکارهای نوپا، کارآفرینان و تعاونگران هدایت صاحبان سرمایه به فعالیتهای کارآفرینانه شکلگیری یک هویت اجتماعی مشترك و جدید حول محور توسعه کارآفرینی در کشور برای گروههای مختلف اجتماعی موثر در دولت و بخش خصوصی، بخش تعاون و جامعه کمک به بهبود فضای کسبوکار
معرفی خدمات
باشگاه کارآفرینان نوجوان برای تربیت ( نسل آیندۀ کارآفرینان نوآور کشور ) که با تلاش جمعی دفتر توسعۀ کارآفرینی وزارت تعاون، کار، و رفاه اجتماعی ، سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور ، مرکز تربیت مربی و پژوهش های سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور و وزارت آموزش و پرورش تاسیس گردیده است. این باشگاه برای نوجوونهایی هست که برای ساختن آینده دلخواه خودشون و دیده شدن و ارزش آفرین بودن ، انگیزه یادگیری و آموزش، رشد و توسعه توانمندی ها و کسب مهارت رو دارا هستن. همچنین علاقهمند به همکاری در برگزاری رویدادهای مختلف هستیم. اگر به دنبال برگزاری رویداد جدیدی هستید حتما با ما تماس بگیرید.
مفاهیم آموزشی باشگاه
طرح توسعه هستههای مسئلهمحور پژوهشی/ فناورانه (طرح شهید احمدی روشن)، با الگوبرداری از شیوههای آموزشی مربیمحور در کشور، از سوی بنیاد ملّی نخبگان طراحی و از سال 1396 اجرایی شده است. در این طرح، هستههای نخبگانی با هدف افزایش سطح کیفی آموزش و تسهیل کسب تجربه در دنیای واقعی، با همکاری متقابل خبرگان علمی، شرکتهای صنعتی، مؤسسات پژوهشی و با حضور فعال دانشجویان مستعد و دانشآموختگان برگزیده تشکیل میشود. در طول طرح، استادان خبره دانشگاهی و متخصصان برتر صنعتی پس از شناسایی مسائل و مشکلات اصلی کشور، مجموعهای از مستعدان علاقهمند را انتخاب کرده و به صورت علمی و تخصصی در قالب طرحی مشخص و در بازه زمانی معین به حل مسئلهای واقعی میپردازند.
اهداف طرح