دومین دوره طرح آموزش و توانمندسازی صدف – دانش‌آموزی

ویژه دانش‌آموزان

با دومین دوره طرح توانمندسازی صدف، مسیر آینده حرفه‌ای خود را بر اساس استعدادهایتان طراحی کنید. همراه با منتورینگ، کارگاه‌های عملی و حمایت ویژه تا ۹۰٪، به جمع افراد اثرگذار در اکوسیستم فناوری و نوآوری بپیوندید.

دومین دوره طرح آموزش و توانمندسازی صدف – دانش‌آموزی
دومین دوره طرح آموزش و توانمندسازی شغلی صدف(دانش‌آموزی)

معرفی طرح آموزش و توانمندسازی صدف

دومین دوره طرح توانمندسازی شغلی صدف دانش‌آموزی در پاییز ۱۴۰۴ به میزبانی استان اردبیل و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس توسط شتاب‌دهنده جاویدان برگزار می‌شود. هدف این طرح، ایجاد انگیزه، ارتقای مهارت‌های شغلی و توانمندسازی دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوم برای ورود مؤثر به زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است.
تسهیل‌گری این دوره در استان اردبیل بر عهده بنیاد نخبگان استان اردبیل است. شرکت‌کنندگان در این برنامه، مسیر آینده حرفه‌ای خود را بر اساس استعدادها و ویژگی‌های فردی شناسایی کرده و با حضور در کارگاه‌های آموزشی متنوع، برای نقش‌آفرینی در اکوسیستم نوآوری آماده می‌شوند.
با توجه به ظرفیت محدود، ثبت‌نام‌کنندگان پس از ارزیابی اولیه و بر اساس اولویت زمان ثبت‌نام، از حمایت ویژه تا ۹۰ درصدی در هزینه نهایی برخوردار خواهند شد.
این دوره ۸۰ ساعته به‌صورت حضوری طی ۶ هفته و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار می‌شود.

پیش‌ثبت‌نام

مخاطبین دوره و شرکت‌کنندگان مورد حمایت به شرح ذیل می‌باشند

  • دانش‌آموزان برتر کلیه مدارس دولتی، غیر انتفاعی و تیزهوشان مقطع متوسطه دوم؛
  • دانش‌آموزان برگزیده المپیادها و جشنواره‌های علمی مقطع متوسطه دوم؛
  • ظرفیت 100 نفر

زمان برگزاری طرح

  • پیش ثبت نام از 15 مهر تا 10 آبان 1404
  • شروع دوره از 14 آبان تا 20 آذر 1404
  • به مدت 6 هفته (روزهای چهارشنبه و پنجشنبه )
Audience illustration

سرفصل‌های دوره

در این دوره، شرکت‌کنندگان با شرکت در کارگاه‌های تخصصی و تعاملی، مهارت‌های فردی، شغلی و کارآفرینانه خود را برای ورود مؤثر به دنیای فناوری و نوآوری تقویت می‌کنند.

خودشناسی: در این فاز شرکت‌کنندگان با شناخت خود، ویژگی‌های شخصیتی، نقاط قوت و ضعف و علایق شغلی آشنا می‌شوند تا مسیر مناسب رشد حرفه‌ای خود را شناسایی کنند. (مجموع فاز اول 6 ساعت می‌باشد)
کارگاه خودآگاهی (2ساعت)

در این کارگاه مفهوم خودآگاهی، شناسایی احساسات و نحوه کنترل آن، شناسایی نقاط قوت و ضعف، نحوه عملکرد مغز و… بحث و بررسی می‌شود.

شخصیت شناسی(2ساعت)

آزمون‌های خودشناسی/شخصیت شناسی، نحوه استفاده و کاربرد آنها آموزش داده می‌شود.   انجام برخی از آزمون‌های معتبر شخصیت شناسی ازجمله MBTI, DISC, HOLLAND هدف این کارگاه بوده و  بعد از انجام تست‌ها، پاسخ ها برای استاد جهت بررسی و تحلیل ارسال می‌شود.

تحلیل آزمونهای شخصیت شناسی (2ساعت)

در این کارگاه نتایج برخی از آزمون‌های شخصیت شناسی که در کارگاه  قبلی انجام دشده، برای همه افراد مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.

تهیه کارنامه شخصیت شناسی

در این بخش یک کارنامه ارزیابی از نتایج آزمون‌های شخصیت شناسی برای هر شخص تهیه شده و علاقه‌مندی هر شخص در  3  بخش کارآفرینی،کارمند دانشی و فریلنسری به همراه نظرات و پیشنهادهای استاد در فرم مورد نظر مشخص می‌ گردد.

مهارت افزایی: در این فاز شرکت‌کنندگان با مهارت‌های کاربردی مورد نیاز برای رشد شغلی و حرفه‌ای آشنا می‌شوند؛ از شناخت سبک‌های کاری و طراحی مسیر آینده تا رزومه‌نویسی، ارتباط مؤثر، کار تیمی، خلاقیت، مدل کسب‌وکار و بهره‌گیری از ابزارهای نوین مانند هوش مصنوعی. (مجموع فاز دوم 22 ساعت می‌باشد)
کارگاه آشنایی با مشاغل(4 ساعت)

بعد از پایان کارگاه،هر یک از شرکت کنندگان می‌بایست با کمک استاد و پشتیبان‌ها،یک مسیر شغلی برای خود ترسیم کنند.

کارگاه خلاقیت،حل مسئله و ایده‌یابی(4 ساعت)

در این کارگاه علاوه بر پرداختن به موضوعات خالقیت، ایده یابی و حل مسئله، انواع تفکر(ازجمله  تفکر سیستمی، تفکر انتقادی، تفکر طراحی)  به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود.

کارگاه کار تیمی(2ساعت )

1 ساعت از این کارگاه به موضوعات نحوه کار تیمی و 1  ساعت دیگر به انجام حداقل 2 بازی گروهی اختصاص می‌یابد.

کارگاه تفکر انتقادی(4ساعت)

یکی از تمرین‌های این کارگاه،تجزیه و تحلیل یک سناریوی از پیش طراحی شده توسط افراد در گروه‌های 5 الی 10 نفره است.

کارگاه آشنایی با فناوری‌های دیجیتال (2 ساعت)

هدف از این کارگاه،آشنایی دانش‌آموزان با فناوری‌های روز دیجیتال،مانند هوش مصنوعی،اینترنت اشیا،واقعیت مجازی و افزوده،بیومتریک و… می‌باشد.

کارگاه اصول نوآوری (DNA نوآوری) (2 ساعت)

هدف این کارگاه کمک به دانش‌آموزانبرای به تصویر کشیدن استراتژی‌های نوآوریو ترسیم اهداف آینده می‌باشد. همچنین انتظار می‌رود در این کارگاه،مهارت‌های تفکر پیوندی،پرسشگری،مشاهده‌گری،شبکه‌سازی و آزمایشگری دانش‌آموزان تقویت شود.

بهبود و ایجادتحول: در این فاز، شرکت‌کنندگان با اکوسیستم نوآوری کشور آشنا شده، از مراکز فناور بازدید می‌کنند، در پنل تجربه‌محور کارآفرینان شرکت می‌نمایند، مشاوره شغلی دریافت می‌کنند و در رویداد «جاب‌دی» مهارت‌های خود را به کارفرمایان معرفی می‌کنند. (مجموع فاز سوم 9 ساعت می‌باشد)
آشنایی با اکوسیستم فناوری و نوآوری (2ساعت)

هدف این کارگاه آشنایی با  بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور و اکوسیستم استانبوده و استاد این کارگاه از بین مدیران پارک‌های علم و فناوری، مراکز و کارخانه های  نوآوری و یا مدیران شرکت‌های خصوصی انتخاب می‌شود.

بازدیدهای عمومی (1 ساعت)

بازدیدهای عمومی شامل بازدید  از پارک‌های علم و فناوری و سایر ساختارهای توسعه فناوری و نوآوری ازجمله مراکز رشد، شتاب‌دهنده ها، فن‌بازارها  و کارخانه‌های نوآوری می‌باشد.

پانل انتقال تجربیات کارآفرینان و کارکنان دانشی موفق(2 ساعت)

این کارگاه با حضور حداقل 1 کارآفرین و 1 کارمند دانشی موفق که ترجیحاً از بین مدیران و کارمندان شرکت‌های دانش‌بنیان عضو پارک‌های علم‌و‌فناوری با راهبری مدیر پنل در جهت راهبری موضوع و ایجاد ارتباط هدفمند بین افراد و پنلیست‌ها برگزار می‌شود.

مشاوره تحصیلی (2 ساعت)

تحصیلی ترجیحا بر اساس رشته تحصیلی افراد در قالب گروه‌های 5 الی 10 نفره برگزار خواهد شد.

رویدادارائه توانمندی و روز اشتغال ( Job Day) (2ساعت)

این رویداد  با هدف ارائه  توانمندی‌های مهارتی  شرکت‌کنندگان در حضور مدیران بخش دولتی و خصوصی  و در جهت فراهم نمودن زمینه جذب ایشان برگزار می‌شود.

ثبت‌نام دومین دوره طرح آموزش و توانمندسازی صدف – دانش‌آموزی

ظرفیت محدود — اولویت با افرادی است که زودتر اقدام می‌کنند.

اگر به دنبال کشف توانایی‌های واقعی‌ات و ساخت آینده‌ای روشن در دنیای نوآوری هستی، همین حالا ثبت‌نام کن و گام نخست را برای ورود به مسیر حرفه‌ای خود بردار.

نیاز به راهنمایی دارید؟

منتورها و مشاوران تخصصی

پشتوانه‌ای از تجربه، راهی برای تصمیم‌های دقیق‌تر

در مسیر پرچالش ساخت یک استارتاپ، حضور افراد باتجربه می‌تواند تفاوتی تعیین‌کننده ایجاد کند. در این برنامه، منتورهایی از حوزه‌های کلیدی—از توسعه محصول و بازاریابی گرفته تا حقوقی و سرمایه‌گذاری— در کنار شما هستند تا دیدگاه، تجربه و بازخورد عملی ارائه دهند.
امین آرامش

امین آرامش

مدرس توسعه فردی
الناز اسدپور

الناز اسدپور

مدرس شخصیت‌شناسی
ناهیده نجفی

ناهیده نجفی

منابع انسانی
بابک نوری‌مقدم

بابک نوری‌مقدم

رئیس دانشکده هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی
حسین واثقی

حسین واثقی

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان اسپو
سلمان فیضی

سلمان فیضی

کارشناس پارک علم و فناوری اردبیل

سوالات متداول

طرح توانمندسازی صدف

  • با هدف توانمندسازی دانش‌آموزان مقطع متوسه دوم برای ورود به بازار کار؛ دومین دوره طرح توانمندسازی صدف در استان‌ اردبیل پاییز 1404 با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس توسط شتاب‌دهنده جاویدان و تسهیلگری بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار می‌شود.
  • طرح صدف در 3 فاز اصلی خودشناسی (کمک به افراد برای شناخت تیپ شخصیتی خود و آشنایی با آزمون‌های شخصیت شناسی معتبر و نحوه استفاده و کاربرد آزمون‌ها)؛ مهارت‌افزایی در حوزه مهارت‌های نرم (ازجمله ارتباطات مؤثر و فنون مذاکره، رزومه نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با سبک‌های شغلی و کارآفرینی، آشنایی با روندهای بازار کار و مهارت‌های مورد نیاز شغلی در آینده و…)؛ آشنایی با اکوسیستم فناوری و نوآوری (آشنایی با پارک‌های علم و فناوری و سایر ساختارهای توسعه فناوری و نوآوری ازجمله مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها، فن‌بازارها، کارخانه‌های نوآوری و…؛ بازدید و آشنایی با شرکت‌های دانش‌بنیان به تناسب رشته تحصیلی افراد) برگزار می‌شود

مخاطبین رویداد

  •  دانش‌آموزان برتر کلیه مدارس دولتی، غیر انتفاعی و تیزهوشان مقطع متوسطه دوم
  •  دانش‌آموزان برگزیده المپیادها و جشنواره‌های علمی مقطع متوسطه دوم

دستاوردهای شرکت کنندگان در طرح توانمندسازی صدف

  • شناخت توانمندی‌ها و استعدادهای شغلی با استفاده از آزمون‌های شخصیت‌شناسی آموزش مهارت‌هایی که در دانشگاه نیاموخته‌ و برای ورود به صنعت بیش‌ترین اهمیت را دارد
  • ارتباط با افراد باتجربه در صنایع مختلف
  • بازدید از محیط‌های صنعتی و اکوسیستم کارآفرینی
  • فرصت‌های فعالیت داوطلبانه در شرکت‌های فناور، دانش‌بنیان و صنعتی
  • عضویت در شبکه نوآوری و فناوری ایران
  • دریافت گواهینامه معتبر

هزینه ثبت نام

  • هزینه ثبت نام بازای هر نفر مبلغ 5 میلیون تومان می باشد که 90 درصد آن توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس تامین شده است. شرکت‌کنندگان با پرداخت 500 هزار تومان امکان ثبت نام در دوره را خواهند داشت.

نحوه ورود افراد از هر فاز به فاز بعدی

  • نحوه ورود افراد از هر فاز به فاز بعدی منوط به ارزیابی از شرکت‌کنندگان و تأیید  مجری و ناظر طرح می‌باشد.

معیار ارزیابی از شرکت‌کنندگان از دو طریق زیر انجام می شود:

  • حضور مستمر و فعال افراد در کارگاه‌ها (از طریق مجری /کارگزار به پارک اعلام می‌شود)؛
  • انجام پروژه‌های ارائه شده توسط اساتید و پشتیبان‌ها به شرکت‌کنندگان در هر فاز؛