دومین دوره طرح آموزش و توانمندسازی صدف – دانشآموزی
ویژه دانشآموزان
با دومین دوره طرح توانمندسازی صدف، مسیر آینده حرفهای خود را بر اساس استعدادهایتان طراحی کنید. همراه با منتورینگ، کارگاههای عملی و حمایت ویژه تا ۹۰٪، به جمع افراد اثرگذار در اکوسیستم فناوری و نوآوری بپیوندید.

معرفی طرح آموزش و توانمندسازی صدف
دومین دوره طرح توانمندسازی شغلی صدف دانشآموزی در پاییز ۱۴۰۴ به میزبانی استان اردبیل و با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس توسط شتابدهنده جاویدان برگزار میشود. هدف این طرح، ایجاد انگیزه، ارتقای مهارتهای شغلی و توانمندسازی دانشآموزان مقطع متوسطه دوم برای ورود مؤثر به زیستبوم فناوری و نوآوری کشور است.
تسهیلگری این دوره در استان اردبیل بر عهده بنیاد نخبگان استان اردبیل است. شرکتکنندگان در این برنامه، مسیر آینده حرفهای خود را بر اساس استعدادها و ویژگیهای فردی شناسایی کرده و با حضور در کارگاههای آموزشی متنوع، برای نقشآفرینی در اکوسیستم نوآوری آماده میشوند.
با توجه به ظرفیت محدود، ثبتنامکنندگان پس از ارزیابی اولیه و بر اساس اولویت زمان ثبتنام، از حمایت ویژه تا ۹۰ درصدی در هزینه نهایی برخوردار خواهند شد.
این دوره ۸۰ ساعته بهصورت حضوری طی ۶ هفته و در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه برگزار میشود.
مخاطبین دوره و شرکتکنندگان مورد حمایت به شرح ذیل میباشند
- دانشآموزان برتر کلیه مدارس دولتی، غیر انتفاعی و تیزهوشان مقطع متوسطه دوم؛
- دانشآموزان برگزیده المپیادها و جشنوارههای علمی مقطع متوسطه دوم؛
- ظرفیت 100 نفر
زمان برگزاری طرح
- پیش ثبت نام از 15 مهر تا 10 آبان 1404
- شروع دوره از 14 آبان تا 20 آذر 1404
- به مدت 6 هفته (روزهای چهارشنبه و پنجشنبه )

سرفصلهای دوره
در این دوره، شرکتکنندگان با شرکت در کارگاههای تخصصی و تعاملی، مهارتهای فردی، شغلی و کارآفرینانه خود را برای ورود مؤثر به دنیای فناوری و نوآوری تقویت میکنند.
در این کارگاه مفهوم خودآگاهی، شناسایی احساسات و نحوه کنترل آن، شناسایی نقاط قوت و ضعف، نحوه عملکرد مغز و… بحث و بررسی میشود.
آزمونهای خودشناسی/شخصیت شناسی، نحوه استفاده و کاربرد آنها آموزش داده میشود. انجام برخی از آزمونهای معتبر شخصیت شناسی ازجمله MBTI, DISC, HOLLAND هدف این کارگاه بوده و بعد از انجام تستها، پاسخ ها برای استاد جهت بررسی و تحلیل ارسال میشود.
در این کارگاه نتایج برخی از آزمونهای شخصیت شناسی که در کارگاه قبلی انجام دشده، برای همه افراد مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد.
در این بخش یک کارنامه ارزیابی از نتایج آزمونهای شخصیت شناسی برای هر شخص تهیه شده و علاقهمندی هر شخص در 3 بخش کارآفرینی،کارمند دانشی و فریلنسری به همراه نظرات و پیشنهادهای استاد در فرم مورد نظر مشخص می گردد.
بعد از پایان کارگاه،هر یک از شرکت کنندگان میبایست با کمک استاد و پشتیبانها،یک مسیر شغلی برای خود ترسیم کنند.
در این کارگاه علاوه بر پرداختن به موضوعات خالقیت، ایده یابی و حل مسئله، انواع تفکر(ازجمله تفکر سیستمی، تفکر انتقادی، تفکر طراحی) به شرکتکنندگان آموزش داده میشود.
1 ساعت از این کارگاه به موضوعات نحوه کار تیمی و 1 ساعت دیگر به انجام حداقل 2 بازی گروهی اختصاص مییابد.
یکی از تمرینهای این کارگاه،تجزیه و تحلیل یک سناریوی از پیش طراحی شده توسط افراد در گروههای 5 الی 10 نفره است.
هدف از این کارگاه،آشنایی دانشآموزان با فناوریهای روز دیجیتال،مانند هوش مصنوعی،اینترنت اشیا،واقعیت مجازی و افزوده،بیومتریک و… میباشد.
هدف این کارگاه کمک به دانشآموزانبرای به تصویر کشیدن استراتژیهای نوآوریو ترسیم اهداف آینده میباشد. همچنین انتظار میرود در این کارگاه،مهارتهای تفکر پیوندی،پرسشگری،مشاهدهگری،شبکهسازی و آزمایشگری دانشآموزان تقویت شود.
هدف این کارگاه آشنایی با بازیگران اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور و اکوسیستم استانبوده و استاد این کارگاه از بین مدیران پارکهای علم و فناوری، مراکز و کارخانه های نوآوری و یا مدیران شرکتهای خصوصی انتخاب میشود.
بازدیدهای عمومی شامل بازدید از پارکهای علم و فناوری و سایر ساختارهای توسعه فناوری و نوآوری ازجمله مراکز رشد، شتابدهنده ها، فنبازارها و کارخانههای نوآوری میباشد.
این کارگاه با حضور حداقل 1 کارآفرین و 1 کارمند دانشی موفق که ترجیحاً از بین مدیران و کارمندان شرکتهای دانشبنیان عضو پارکهای علموفناوری با راهبری مدیر پنل در جهت راهبری موضوع و ایجاد ارتباط هدفمند بین افراد و پنلیستها برگزار میشود.
تحصیلی ترجیحا بر اساس رشته تحصیلی افراد در قالب گروههای 5 الی 10 نفره برگزار خواهد شد.
این رویداد با هدف ارائه توانمندیهای مهارتی شرکتکنندگان در حضور مدیران بخش دولتی و خصوصی و در جهت فراهم نمودن زمینه جذب ایشان برگزار میشود.
ثبتنام دومین دوره طرح آموزش و توانمندسازی صدف – دانشآموزی
ظرفیت محدود — اولویت با افرادی است که زودتر اقدام میکنند.
اگر به دنبال کشف تواناییهای واقعیات و ساخت آیندهای روشن در دنیای نوآوری هستی، همین حالا ثبتنام کن و گام نخست را برای ورود به مسیر حرفهای خود بردار.
منتورها و مشاوران تخصصی
پشتوانهای از تجربه، راهی برای تصمیمهای دقیقتر

الناز اسدپور

ناهیده نجفی
بابک نوریمقدم

حسین واثقی

سلمان فیضی
سوالات متداول
طرح توانمندسازی صدف
- با هدف توانمندسازی دانشآموزان مقطع متوسه دوم برای ورود به بازار کار؛ دومین دوره طرح توانمندسازی صدف در استان اردبیل پاییز 1404 با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس توسط شتابدهنده جاویدان و تسهیلگری بنیاد نخبگان استان اردبیل برگزار میشود.
- طرح صدف در 3 فاز اصلی خودشناسی (کمک به افراد برای شناخت تیپ شخصیتی خود و آشنایی با آزمونهای شخصیت شناسی معتبر و نحوه استفاده و کاربرد آزمونها)؛ مهارتافزایی در حوزه مهارتهای نرم (ازجمله ارتباطات مؤثر و فنون مذاکره، رزومه نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با سبکهای شغلی و کارآفرینی، آشنایی با روندهای بازار کار و مهارتهای مورد نیاز شغلی در آینده و…)؛ آشنایی با اکوسیستم فناوری و نوآوری (آشنایی با پارکهای علم و فناوری و سایر ساختارهای توسعه فناوری و نوآوری ازجمله مراکز رشد، شتابدهندهها، فنبازارها، کارخانههای نوآوری و…؛ بازدید و آشنایی با شرکتهای دانشبنیان به تناسب رشته تحصیلی افراد) برگزار میشود
مخاطبین رویداد
- دانشآموزان برتر کلیه مدارس دولتی، غیر انتفاعی و تیزهوشان مقطع متوسطه دوم
- دانشآموزان برگزیده المپیادها و جشنوارههای علمی مقطع متوسطه دوم
دستاوردهای شرکت کنندگان در طرح توانمندسازی صدف
- شناخت توانمندیها و استعدادهای شغلی با استفاده از آزمونهای شخصیتشناسی آموزش مهارتهایی که در دانشگاه نیاموخته و برای ورود به صنعت بیشترین اهمیت را دارد
- ارتباط با افراد باتجربه در صنایع مختلف
- بازدید از محیطهای صنعتی و اکوسیستم کارآفرینی
- فرصتهای فعالیت داوطلبانه در شرکتهای فناور، دانشبنیان و صنعتی
- عضویت در شبکه نوآوری و فناوری ایران
- دریافت گواهینامه معتبر
هزینه ثبت نام
- هزینه ثبت نام بازای هر نفر مبلغ 5 میلیون تومان می باشد که 90 درصد آن توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس تامین شده است. شرکتکنندگان با پرداخت 500 هزار تومان امکان ثبت نام در دوره را خواهند داشت.
نحوه ورود افراد از هر فاز به فاز بعدی
- نحوه ورود افراد از هر فاز به فاز بعدی منوط به ارزیابی از شرکتکنندگان و تأیید مجری و ناظر طرح میباشد.
معیار ارزیابی از شرکتکنندگان از دو طریق زیر انجام می شود:
- حضور مستمر و فعال افراد در کارگاهها (از طریق مجری /کارگزار به پارک اعلام میشود)؛
- انجام پروژههای ارائه شده توسط اساتید و پشتیبانها به شرکتکنندگان در هر فاز؛