نوشته‌های تازه

خدمات اعتبار مالیاتی

شتاب دهنده جاویدان > خدمات فن بازار  > خدمات اعتبار مالیاتی

خدمات اعتبار مالیاتی

مفهوم اعتبار مالیاتی چیست؟

اعتبار مالیاتی به موجودی اعتباری از مالیاتی که یک فرد یا شرکت به عنوان پرداخت مالیات به دولت پرداخت کرده است،اطلاق می شود. این اعتبارها ممکن است به صورت نقدی یا غیرنقدی باشندو در برخی مواردقابل انتقال واستفاده در دوره های آینده باشند.

اعتبارات مالیاتی معمولأ به عنوان یک نوع تسهیلات مالی برای فرد یا شرکت محسوب می شوند،زیرا این اعتبارات می توانند به عنوان منبع تأمین مالی برای پرداخت مالیات آینده یا استفاده در سایر نیازهای مالی استفاده شوند. اعتبارات مالیاتی ممکن است به عنوان یک ابزار مالی استراتژیک برای بهینه سازی تأمین مالیات و مدیریت نقدینگی استفاده شوند.

فرایند ارزیابی پروسه اعتبار مالیاتی شامل سه مرحله می‌باشد که توسط دبیرخانه طرح‌های تحقیق و توسعه صورت می‌گیرد. این سه مرحله شامل موارد زیر می‌باشند:

1. موضوعات پروژه‌های تحقیق و توسعه
2. هزینه‌کرد
3. اسناد هزینه‌کرد

به طور کلی در فرایند ارزیابی اعتبار مالیاتی، شرکت‌های متقاضی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین سازمان امور مالیاتی کشور درگیر هستند.

 

سرفصل‌های مورد تائید و شرایط پذیرش هزینه‌کرد تحقیق و توسعه در اعتبار مالیاتی شامل موارد زیر می‌باشند:

۱. زمین و ساختمان
۲. ماشین‌آلات و تجهیزات
۳. نیروی‌ انسانی
۴. مواد و قطعات مصرفی
۵. تست‌ها و تائیدیه‌ها
۶. هزینه‌کرد تحقیق و توسعه در قراردادهای همکاری فناورانه

اگر هدف اصلی ترغیب حضور شرکت‌های بزرگ و صنعتی در سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه است، استفاده از ابزار اعتبارمالیاتی اثربخش‌تر از سایر مشوق‌های مالیاتی (معافیت مالیاتی و معافیت درآمدی) خواهد بود.

در طراحی این نوع حمایت (اعتبار مالیاتی) نکته کلیدی تعیین مصادیق سرمایه‌گذاری شرکت‌ها در تحقیق و توسعه است.

سازوکارهای نوآوری باز در قالب همکاری‌های فناورانه می‌تواند در اختصاص اعتبار مالیاتی مؤثر باشد. در این راستا می‌توان از اعتبار مالیاتی به عنوان ابزاری برای توسعه همکاری فناورانه بین بنگاه‌های صنعتی و شرکت‌های تازه تأسیس فناوری محور (NTBFs( استفاده نمود. این موضوع علاوه بر کاهش ریسک سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ در تحقیق و توسعه، می‌تواند بازار مناسبی برای شرکت‌های دانش بنیان و فناور ایجاد کرده و مشکلات آنها نظیر توان مالی و تجهیزاتی را تا حدود زیادی برطرف نماید. به عبارت بهتر هم‌افزایی، چابکی و تکنولوژی شرکت‌های دانش بنیان و توان مالی، فنی، بازار و تجهیزات شرکت‌های بزرگ می‌تواند کشور را به سمت توسعه اقتصاد دانش بنیان رهنمون سازد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر باشماره 09038731896 تماس بگیرید.

پشتیبان سایت
بدون نظر

با عرض پوزش، فرم نظر در این زمان بسته است.